Zabawy przygotowujące do nauki czytania i pisania

Zabawy i ćwiczenia przygotowujące dzieci do nauki pisania i czytania z wykorzystaniem metod I. Majchrzak, M. Bogdanowicz, M. Montesorii. Dzieci rozwijają umiejętności rozpoznawania i identyfikowania liter na podstawie własnego imienia, rozwijają pamięć wzrokową. Podczas zabawy Deszcz wizytówek –dzieci rozpoznawały i odnajdywały swoje wizytówki wśród innych dzieci. Układały swoje imię z liter napisanych na oddzielnych kartkach (litery w kopertach) według wzoru, a także z pamięci. Rysowały palcami na tackach z kaszą, rysowały po śladzie mazakami suchościeralnymi, kredą – ćwiczenia pozwoliły na doskonalenie sprawności manualnych, koordynacji wzrokowo- ruchowej, wypracowanie płynności ruchów dłoni. Na planszach z literami alfabetu dzieci zaznaczały plasteliną literki swoich imion i imion kolegów. Wykorzystano także Szorstkie litery co miało na celu wielozmysłowe uczenie się liter. Dzieci usprawniły funkcje wzrokowo – przestrzenne, funkcje ruchowe i integrację percepcyjno – motoryczną.