29
październik
2024
Motylki kodują offline
Duża uniwersalność kodowania pozwala na wprowadzenie jego elementów do zajęć z zakresu edukacji matematycznej, językowej, artystycznej, przyrodniczej czy nawet ruchowej. Grupa „Motylki“ została na zajęciach wprowadzona w świat kodowania offline wykonując aktywności, których celem było rozwijanie logicznego myślenia, koncentracji spostrzegawczości, umiejętności dostrzegania pewnych prawidłowości, schematów, ale również, a może przede wszystkim DOBRA ZABAWA, które stanowią idealny początek przygody z kodowaniem, oraz są mogą być przerywnikiem zajęć. „Motylki“ wykorzystały to co mieliśmy pod ręką – kolorowe kubeczki oraz karteczki, kredki oraz matę do kodowania – budowały rytmy, kolorowe wieże, wysłuchały dyktanda graficznego, nasze sześciolatki zaś utrwalały litery i cyfry, a także poznały pojęcie współrzędne, które pozwoliło na ułożenie naszego symbolu grupowego czyli kolorowego motylka. Wplatanie kodowania do zajęć dydaktycznych nie tylko pozwala na uatrakcyjnianie ich czy podnosi ich efektywność, ale pozwala na rozwijanie kompetencji miękkich, które pozytywnie wpłyną na rozwój, posiadane umiejętności i kwalifikacje.