08
kwiecień
2019
Wyzwanie "Tydzień z Technologią" z Uczymy Dzieci Programować w grupie "Plastusie"
Dzień Nowych Technologii w Edukacji to inicjatywa Ministerstwa Edukacji Narodowej. Ideą wydarzenia jest popularyzacja technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych w codziennej pracy z uczniami w szkole i poza nią. Rownież nasze przedszkole, włączyło się udział w tym wydarzeniu wykonując cykl zadań z zakresu programowania w ramach wyzwania #Tydzień z Technologią z programem Uczymy Dzieci Programować. W ciągu pięciu kolejnych dni przedszkolaki z grupy "Plastusie" wykonywały różnorodne zadania związane z kodowaniem przy pomocy takich środków dydaktycznych jak: roboty Ozobot, drewniane puzzle z kodami dla Ozobotów, mata do kodowania, krążki humanistyczne, smartfon z aplikacją do odczytywania kodów QR, tablet z aplikacją służącą do odczytywania puzzli AR. W pierwszym dniu Wyzwania Uczymy Dzieci Programować - Tydzień z technologią - zadaniem dzieci było zaprojektowanie idealnego tabletu bądź smartfona, który będzie zawierał same wartościowe i potrzebne aplikacje. Drugi dzień wyzwania przebiegał pod znakiem gry planszowej, podczas której rozwiązywaliśmy działania matematyczne. Każde poprawnie rozwiązane działanie tworzyło kod QR, który był odczytywany przez przedszkolaki za pomocą smartfona i zainstalowanej na nim aplikacji. Każdy poprawnie odczytany kodu ukazywał jeden zwiastun wiosny. Podczas trzeciego dnia wyzwania Uczymy Dzieci Programować - Tydzień z technologią tworzyliśmy ciekawe apliakcje - na podium znalazła się aplikacja: Legosprzątacz, Oszczędniś, Czyścik. Podczas czwartego dnia wyzwania pracowaliśmy na macie do kodowania, na której zaszyfrowane zostało popularne polskie przysłowie. Dzień piąty wyzwania, był jednym z naszych ulubionych. Przedszkolaki samodzielnie zaprojektowały trasę dla ozobota. W trakcie pokonywania trasy robot robił przystanki, który były momentem na wykonanie zadań dodatkowych - układania wieży z kubeczków na bazie zakodowanych kolorów i działań matematycznych takich jak dodawnie i odejmowanie. Poprawne wykonanie działań pozwalało ozobotowi wyruszyć w dalszą trasę na końcu której znajdował się puzzel AR, który wspólnie odkodowaliśmy przy użyciu tabletu i specjanej aplikacji. Przedszkolaki z wielkim zapałem wykonywały wszytskie zadania i z niecierpliwością czekają na kolejne wyzwanie, które odbędzie się już w maju!